Persoonlijke hulpmiddelen

Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Navigatie

Navigatie
Navigation menu
Document acties
U bent hier: Home / Nieuws / Organisatie van de dienst Bevolking-Burgerlijke Stand

Organisatie van de dienst Bevolking-Burgerlijke Stand

Door de laatste maatregelen die door de regering genomen zijn om de verspreiding van de virus Covid19 te bestrijden is de dienst Bevolking en Burgerlijke stand alleen beschikbaar op afspraak vanaf woensdag 24 novembre 2021. Deze procedure is van kracht voor onbepaalde duur, afhankelijk van de evolutie van de gezondheidssituatie.

 

Alle verzoeken die de aanwezigheid van de burgers vereisen, worden uitsluitend op afspraak gedaan. Dit is het geval bij het aanvragen van identiteitskaarten, rijbewijzen, paspoorten, etc. Deze maatregel is ook van toepassing voor alle aanvragen  bij de Dienst Burgerlijke Stand en de dienst Vreemdelingenzaken.

 

Een aantal documenten en administratieve procedures kunnen online worden aangevraagd of afgehandeld, hetzij via het elektronisch loket (https://enghien-citoyen.lescommunes.be), hetzij per e-mail op cG9wdWxhdGlvbkBlbmdoaWVuLWVkaW5nZW4uYmU=. Dit is met name het geval voor uittreksels uit akten van de burgerlijke stand, uittreksels uit het strafregister (vroeger getuigschriften van goed gedrag), samenstellingen van huishoudens en andere soorten akten (verblijfsvergunning, levensbewijs, enz.). Vermeld bij uw aanvraag de volgende gegevens: soort document, reden van de aanvraag (werk, school, enz.), wijze van bezorging (post of e-mail) en een telefoonnummer om de uitwisseling te vergemakkelijken.

 

Wij willen u er ook aan herinneren dat u zich met uw elektronische identiteitskaart en een kaartlezer kunt aanmelden op de website https://www.ibz.rrn.fgov.be/fr/registre-national/mon-dossier. U kunt dan toegang krijgen tot uw dossier en een hele reeks uittreksels uit het nationale register rechtstreeks downloaden.

 

Verklaringen van adreswijzigingen moeten ons ook per e-mail worden toegezonden naar cG9wdWxhdGlvbkBlbmdoaWVuLWVkaW5nZW4uYmU=. Vermeld bij uw verzoek de volgende informatie: het oude adres, het nieuwe adres, de naam en het rijksregisternummer van de verhuizende persoon en een telefoonnummer om de uitwisseling te vergemakkelijken.

 

Voor het maken van een afspraak of voor andere informatie kunt u telefonisch contact met ons opnemen op het nummer 02/397.14.10. Wij hebben momenteel te maken met een groter aantal oproepen dan normaal, maar wij doen ons best om de wachttijd aan de lijn zo kort mogelijk te houden. Aangezien wij echter 's morgens burgers aan de balie ontvangen, verzoeken wij u 's middags contact met ons op te nemen.

 

Respecteer tijdens uw afspraak deze maatregelen:

  • Het dragen van een mondmasker is verplicht binnen de gebouwen van de Gemeente.
  • Handen wassen is verplicht binnen de gebouwen van de Gemeente.
  • Kom, indien mogelijk, alleen naar de afspraak.
  • Kom op het aangegeven tijdstip. Houd er rekening mee dat de wachtzaal gesloten blijft.
  • Breng uw persoonlijke pen mee.
  • Liefst betalen met bankkaart.

 

Dank u voor uw begrip.